tisdag 14 juni 2011

Barnets utveckling


Kolla vad han kan mitt jättestora barn. Sitta i soffan med bara lite nonchalant häng på armbågen som stöd. Och dessutom kräkas samtidigt. Inte illa!

Nu är vi nyss hemkomna efter att han varit och blivit besiktigad och vaccinerad. 4 månader och 26 dagar idag, 7050 gram och 65,5 cm. Han har varit en gnällspik ända sen i morse och när vaccinet börjar kicka in anar jag att det kan bli några snäpp värre. Just nu är han hos John Blund men framåt kvällen kan det nog bli jag som får säga hej hej till Alvedonsupparna...

5 kommentarer:

  1. Superfin! Sällsynt elegant kräkbalansering också!

    SvaraRadera
  2. Så söt! Och att redan kunna kräkas så diskret, imponernade!

    SvaraRadera
  3. Motvalls: Kanske är det det som måste till för att han inte ska tippa, en extra tyngd som hänger som motvikt :)

    Lisakristin: Haha, ja det är ju en kunskap vi alla borde besitta, diskret kräkning :) Jodå, han är tidig med det :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin han är=)
    Dessutom inte många cm kortare än min 1,5åring.

    Är du eller pappan lång? :)

    SvaraRadera
  5. Linda: Åh, han tackar!! :) Jag är 1,57 så efter mig har han inte ärvt nån lång gen, hans pappa däremot är väl närmare två meter, så jag har på känn att det kan bli en lång Alfons så småningom... :)

    SvaraRadera