torsdag 2 juni 2011

Alfons goes Allan igen

Alfons har efter sina nästan två veckor som gladbarn nu blivit sitt onda alter ego Allan igen. Det var kul så länge det varade! En förhoppning är att det är lök som spökar i hans mage. Jag fick för mig att jag skulle utesluta lök ur maten och det var i samband med det som han blev glad.

Häromdagen blev det wok, med lök. Kanske är det faktsikt löken ändå. Oj vad det tär, gnager och skaver i min själ att höra honom otrivas, våndas och beklaga sig HELA tiden. han kniper ihop ögonen och ansiktet, stönar, stånkar, gnäller och blir i det närmaste okontaktbar. Vill inte äta vill inte sova vill inget alls. Jag blir så enormt frustrerad så jag vill krypa ur skinnet. Inget är roligt för honom och inget är roligt för mig.

Lök eller fas, något är det.

4 kommentarer:

  1. men gulle då... hoppas det vänder snart!

    SvaraRadera
  2. Var är kris-schemat? Mini är en plåga!

    SvaraRadera
  3. men nu måste du komma tillbaka! Tycker inte om när du försvinner för länge ;)
    Hoppas långhelgen varit bra o att Alfons lämnat den får Allan bakom sig någonstans! :D
    /PPD

    SvaraRadera
  4. Killmamman: Han är bättre igen lyckligtvis! Var nog lök ändå!

    Vilja: Krisschemat finnes åtminstone i mitt inlägg här http://frokenmarkvardigochlivet.blogspot.com/2011/04/eller-fas-kanske.html

    På nätet hittar jag det inte längre. Men bilden i mitt går att förstora och skriva ut, jag har den på kylskåpet som en tröst i nöd.

    PPD: Gulle du!!!!! :) Nu är jag här och vi har haft det hyfsat åtminstone! Tack fina!

    SvaraRadera