torsdag 21 oktober 2010

Snart läggdags

Fortfarande huvudvärk. Har stått i en ångande dusch en lång stund för att förhoppningsvis lösa upp lite spänningar i nacke och axlar. Som sagt, ingen gullig pappa som är här och masserar, då får man ta till andra knep. Kändes lite bättre, men jag behöver en lång natts sömn i en bekväm och avslappnad sovställning!

I morse när jag var ute och gick med min hund försökte jag tänka lite på hur det skulle bli sen, hur jag kommer bli och må och tänka kring att ha ett BARN och kom på att jag inte har en aning, det är ett helt outforskat område. Jag har aldrig haft någon nära relation till ett litet barn, har inte haft något syskon eller släkting som fått barn, inte levt nära ett småbarn förut, så jag känner inte alls mig själv i den rollen, vet inget om vem jag är i den situationen. Jag vet hur jag fungerar som vän, som flickvän, som dotter och som djurägare, men hur blir jag som MAMMA?? Det är skrämmande detta ansvar som vilar över rollen, jag har ju ändå hunnit tänka en hel del kring föräldraskap och barn och vet ju hur jag tänker i teorin och hur jag vill vara en bra förälder, så ska man bara lyckas omsätta det i praktiken också. Stora grejer!

Jag tog ju blodprov hos läkaren förut idag. Jag är jätterädd för att ta blodprover. Trots att jag själv jobbar bland annat med blodprovstagningar men på djur. Men när det är jag själv som ska stickas blir det stor ångest. Nu några timmar senare undrar jag inte om det kommer att bli ännu värre att ta bort plåstret. Det sitter som fastsytt! Jag försökte lösa upp limmet i duschen förut, men utan resultat. Så nu förbereder jag mig för det stora rycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar