söndag 24 oktober 2010

Mördare

Jag är så arg på katten! Råkade se att han pysslade med nåt misstänkt ute bland buskagen. Och det var det ju så klart. Han hade ett projekt för sig som gick ut på att långsamt tortera en liten mus till döds. Den kunde ännu röra sig framåt men släpade bakbenen efter sig. Jag sa flera fula ord till honom (till katten alltså). Det är verkligen inte första gången jag av humana skäl tvingas ingripa i hans mordmetoder, och jag fick vänligen gå och hämta redskap för avlivning (av musen alltså, men borde kanske ha varit katten egentligen). Hemskt!
Det blir indragen veckopeng den här veckan..
Nu tror jag för övrigt att jag börjar känna mig så där riktigt gravid. Jag har ju vecka 27 runt hörnet och därmed slutet av den gyllene andra trimestern. Hittills har det känns helt okej, trots tio kilo plus, men nu börjar det kännas TUNGT. Det är konstigt att inte se sina fötter och magen slår i överallt där man trodde att man skulle kunna ta sig förbi utan problem. Som när man går med stor ryggsäck och glömmer bort det och välter en porslinsaffär... Har också blivit jobbigare med andningen, blir helt andfådd bara av att sitta och prata med någon. Blev helt flåsig häromkvällen när min vän E var på besök och vi satt och pratade i soffan :) Det känns ihoptryckt och svårandat när jag sitter eller ligger, helt okej när jag står och går. Var ute på skogspromenad med hunden idag och det var kallt men mycket skönt att kunna andas ordentligt, dra ner luft i lungorna med stora andetag. Njöt av det.

Känner mig lite ensam här i huset på landet, ska trotsa mörkrädslan nu och påbörja kvällen med lite kvällsmat och tv-häng och sen bok i sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar