onsdag 20 oktober 2010

20 oktober

Det är konstigt att dagarna ändå går fort och jag tycker att jag har det lite stressigt fast jag inte går till ett jobb längre. Men det är mycket att styra med och jag VILL också så mycket. Vill fixa och få saker gjorda och sätter upp mål varje dag. Skulle aldrig klara att ligga framför teven en hel dag, om jag inte var mycket sjuk.

Min hund börjar åtminstone bli rejält uttråkad tror jag. Hon har gått på dagis varje dag de senaste 2,5 åren och nu bara hemma med tråkiga mamma, inga hundkompisar, händer inte så mkt på dagarna. Vi promenixar så klart, idag har vi varit på cykeltur och jag gömmer mat så hon får leta och det tuggas ben och grejer. Men jag har ändå dåligt samvete för att hon inte är tillräckligt stimulerad. Vi är mycket tajta jag och hon, hon är 9 år och har varit med om det mesta tillsammans. Hon är en bästis och min förstfödda alltid.

Idag har jag haft tvättid, tänker varje gång på hur det kommer bli att passa tvättid och springa till tvättstuga som ligger i NÄSTA HUS och jag måste ta med mig en nyfödd och det är mitt i vintern och kallt som en snyting ute. Då tänker jag att det finns dom som har det värre! Som inte har el och rinnande vatten och måste tvätta i en flod långt bort och måste hämta dricksvatten i en brunn ännu längre bort. Så man ska inte klaga.

Har också dammsugit, packat grejer jag sålt på nätet, bakat en kanel- och kardemummakaka samt varit och tränat. Kakan var ett spontant utlopp för ett extremt sockersug så jag fick vänligt men bestämt slänga ihop något av det som fanns hemma, det blev mycket bra faktiskt! Jag har redan ätit halva. Och bebis har fått Grappo att dricka så den är väl nöjd nu :)

Tränar gör jag på Friskis & Svettis, det känns än så länge helt okej. Det jag går på som gravid är baspassen och corepassen. Inte svårt att orka men jag vill inte ta ut mig mer och känns bra att det är utan hopp. Kan så klart inte göra övningar där det ska liggas på mage utan får ta till alternativ istället. Det som känns är att jag har gått upp 10 kilo (från 56 till 66!) och det är stundom TUNGT att frakta runt den där extra vikten, särskilt i träningssammanhang. Mycket tyngre att göra armhävningar till exempel, orkar inte lika många.

Jag såg på vädret att det ska komma snö. Det är illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar