onsdag 27 oktober 2010

Barnuppfostran, ambitioner och soffmodet

Idag är en riktigt kulen höstdag med mörkgrå himmel. Har massa fix att ta tag i som huspassare idag. Passar ju förutom pappas hus även mammas lägenhet och ska åka och sköta även den och dess inneboende krukväxter idag. Förutom det borde jag städa huset och även bilen. Vi får se vad resultatet av dessa ambitioner blir, det visar sig innan läggdags ialla fall.

Det var fint att träffa min gudson och hans familj igår. Hans mamma är min gamla vän från högstadiet och hon är så himla vettig. Ofta när jag hälsar på folk med barn så går jag utmattad och trött därifrån med en känsla av att inte ha lyckats nå fram eller ha etablerat någon slags kontakt överhuvudtaget. Ofta dominerar barnen umgänget så att det blir omöjligt för de vuxna att överhuvudtaget föra en normal konversation. Barn kan faktiskt åtminstone efter en viss ålder få börja lära sig att visa hänsyn, att prata en i taget och att man inte kan avbryta när andra pratar. Jag och min väninna kunde prata, barnen pysslade med sitt och vi pratade och lekte med dom mellan varven. Mycket trevligt. Ofta är det som att barn får skrika och överrösta all andra helt ohämmat och ingen säger till dom?! Jag tycker det är ofattbart.

Min väninna lugnade mig rätt rejält vad gäller mina nojor över barnuppfostran och min rädsla för att misslyckas med att vara förälder så nu känns det som att det praktiskt taget inte kan gå fel :) Jag presentade barnen med varsin uppsättning självlysande vampyrtänder, finfina, skulle vilja ha egna, samt ett memoryspel som vi spelade och jag vann :) Annars brukar barnhjärnor vara himla finurliga på just memory, tror dom har bra fokus i den åldern och är inte fulla av sidospår och distraktionsmoment som en äldre och mer förfallen variant.

Det pågår nån slags variant av gravidmodeblogg hos Bulan & Jag så jag tänkte kontra med att visa hur jag tolkar just soffmodet. När man har fått peta av sig jeansen eller tajtsen och svälla ut i sin fulla prakt efter en dag som gravid kan man till exempel se ut så här:
Linne, mysbyxor och uppknäppt hoodie som INTE sitter åt! :) (samt en glimt av det nyvunna bystmåttet, upp två storlekar i ett nafs)

1 kommentar:

  1. Fina magen :) Satt och läste din blogg häromdagen och det är nästan så det här skulle kunna vara min blogg, känner igen mig i mycket av det du skriver! Jag väntar mitt första barn i januari, pappan är min expojkvän och vill inte ha fler barn och är därför inte speciellt intresserad av bebisen. Jag är oxå 34 år som du :) Letade en mailadress till dig här på din sida, men hittade ingen. Jag finns som "anjelika76" på FamiljeLiv.se om du vill utbyta tankar eller bara surra lite :)

    SvaraRadera