torsdag 21 oktober 2010

Dålig dag

Vilken skitdag det har varit så här långt. Nu har den några timmar på sig att ta sig samman och visa sig från en bättre sida men jag betvivlar att så kommer bli fallet. Vaknade vid 5.30 i morse med djävulsk huvudvärk, att vakna med huvudvärk brukar leda till att den biter sig kvar hela dagen. Min mage hade också pajat under natten, kanske sen mitt kakbak igår, och jag fick tillbringa förmiddagen på toaletten.
Magen har annars varit mycket oberäknelig under graviditeten. Började med diarré konstant de första 12 veckorna, därefter total förstoppning fram till vecka 21 ungefär och sen dess diarré igen. Kan inte riktigt relatera det till nåt jag äter, men måste man välja mellan två ting från helvetet så tar jag diarré alla dagar.

Morgonen inleddes också med ett sms-gräl med pappan till barnet, sånt är ju alltid lika konstruktivt. Kan BARA leda till MER ilska och missförstånd och oförstånd. Han tar just nu VÄLDIGT mycket energi när jag mest av allt skulle behöva någon som GER energi. Därför har vi haft minimal kontakt på sistone.

Det snöar i allafall inte! Har förstått via Facebook att det annars har gjort det på flera håll i landet. Jag fruktar vintern då jag INTE vill ha en meter snö när jag ska ramla runt med barnvagn, hund och mig själv. Blir det lika kallt som förra vintern så går det väl inte ens att gå ut med ett spädbarn, då vet jag inte hur jag gör med älsklingsvoffsans promenader. Det löser sig. Det måste det ju göra.

Annars har jag varit hos min terapeut som jag fick göra slut med idag på grund av min nyvunna katastrofekonomi. Det är tråkigt, hoppas jag kan återuppta det när föräldrapenningen kommer igång, då har jag kanske NÅGOT mer att röra mig med. Men det är en STOR utgift. Alla borde gå i terapi, särskilt dom som inte tror att dom behöver det. Dom brukar verkligen ha issues.

Därefter till läkaren på MVC för koll av blodtryck och nytt hb. Var ditskickad av barnmorskan för extra koll eftersom jag ofta blir yr på förmiddagarna och även efter måltider. Äter blodtrycksmedicin under graviditeten och medicinerar även annars mot högt blodtryck sen några år tillbaks. Hon tyckte väl att jag skulle vila när jag kände att jag behövde det och fortsätta medicinera som vanligt. På så vis är det ju tur att jag inte har ett jobb, hade aldrig funkat att lägga sig och vila en timme under arbetstid.

Nu har jag varit ute med Buppy the dog och ätit wok med quorn och kokosmjölk och har minst lika ont i huvet som i morse. Bara att ta en tidig kväll och hoppas att det går över genom att SOVA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar