fredag 22 oktober 2010

Gulaschsoppa

Det är ju hemskt vad mat inte gör sig på bild. Om det inte är stajlad i nån mattidning vill säga. Men såna där bilder av mat som brukar finnas på pizzerior och på sunkiga turistställen utomlands ser ju för det mesta ut som om maten redan är processad och har kommit ut på andra sidan människokroppen. Jag har lagat gulaschsoppa för första gången i livet, enligt recept från Ica. Dock med modifieringen quornfärs och grönsaksbuljong istället för köttvarianterna. Denna ska ätas under kvällen av mig själv och min kompis E som jag jobbade med förut. Hon och hunden kommer på besök om en stund. När UMGICKS jag med nån sist? Minns inte, har haft mycket projekt den här veckan, men inte nåt direkt umgänge. Här är iaf maten... Må den smaka godare än den ser ut.

I dag har jag varit på "intervju" för förhoppningsvis inhoppsjobb och kanske även framtida tillsvidarejobb på djursjukhuset i la stada där jag bor. Det gick bra tror jag. Men gud vad jobbigt det är med NYTT, att vara NY och inte kunna rutiner och allt går långsamt och man fattar inte och vet inte var nånting är och innan man fattar HUR allt är organiserat. Innan dess är det jobbigt. Sen är det ju alltid BRA med nytt så klart. Nä inte alltid, men ofta. Man måste få lite input och tänka nytt för att utvecklas. Även om det är gött när man går på rutin och uppbådar ett flow i det man gör, det är en annan slags stimulans.

Annars inget större. Mår bättre idag än igår. Magen känns JÄTTESTOR och bäbis har saker för sig titt som tätt. Jag vill åka på semester till ett varmt ställe!!! Var frusen blötsnö på bilen i morse och halkigt på vägar och gångbanor. Sux. Vinter är inte min favoritföreteelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar