måndag 16 januari 2012

Måndag

Den här boken alltså, det är hans bästa just nu. "Bäbis dansar" av Ann Forslind. Jag måste ha läst den för honom med väldig inlevelse för att bäbisen i boken dansar har han verkligen tagit till sig. Alfons dansar så fort han ser boken. Sitter han blir det sittdans, står han är det stågung som gäller. Dans till bok alltså, ny grej.

Måndagar är tråkigaste dagen. Öppnis är stängt, det innebär en utmaning i form av att hitta på alternativt tidsfördriv som kan hålla barnet vid gott mod. Efter en seg förmiddag knallade vi in till stan vid sovdags. Jag fick lite fritid i form av att gå och lyssna på ännu ett nedladdat avsnitt av P3 Dokumentär som jag knarkar nuförtiden. Köpte ett hiskligt dyrt födelsedagskort till min gudson och gick sen vidare till biblioteket.

Barnavdelningen är ett lite torftigt alternativ till Öppnis men Alfons gillar det ändå. Han gillar böcker väldigt mycket. Och en gullig treåring lekte med Alfons och tyckte om honom. Åh vad det är gulligt när större barn pysslar om mindre fast dom själva också är jättesmå! (obs, inte gulligt när storasyskon tvingas ta hand om småsyskon dagar i sträck på anna wahlgrenvis)

Jag har ont i huvudet VARJE dag numera. Om jag inte vaknar med det så kommer det garanterat en liten bit in på dagen. Väldigt handikappande. Jag blir extremt påverkad av att ha ont i huvudet. Orkar ingenting, vill bara vara tråkig och ligga och vila..

2 kommentarer:

  1. Härlig blogg. fin unge har du och det är uppfriskande med en annan synvinkel! Du åker upp på min blogglista.

    SvaraRadera