tisdag 3 januari 2012

Kommentar

Tydligen bildades det någon slags sekt efter mitt förra inlägg :)

Hallå ni nyblivna sektmedlemmar :) Innan det blir för polariserat här så vill jag bara inflika att jag ofta blir kategorisk och okritiskt kärleksbombande när jag kommit på något som är bra. Precis som jag blir ilsken och svartvit när jag tycker nåt är dåligt. Och så överdriver jag dessa känslouttryck för att sådan är min jargong och humor.

Jag har i princip inget EMOT att ongar sover i sin egen säng så klart! :) Det är ju superduper om dom är nöjda och tillfreds med det. Jag är bara emot att man TILL VARJE PRIS ska ha sitt barn sovande i egen säng när det helt uppenbart längtar efter närhet.

Jag har haft ett par fantastiska nätter nu runt jul och nyår när jag lyft över Alfons till min säng redan första gången han vaknar. Efter det har vi båda sovit helt hysteriskt bra och nöjt och störningsfritt och oavbrutet i cirka 6 timmar. För mig är detta världsrekord och jag känner mig nyfödd rakt in i samsovningsparadiset.

Nu är det slut med att stå böjd över As säng mitt i natta.

6 kommentarer:

  1. Jag säger fortfarande Hell yeah!

    SvaraRadera
  2. Och jag säger fortfarande att var och en blir salig på sin egen tro. Om samsovning funkar så är ju det superbra! Och om egen säng funkar så är ju det också jättebra! Allt beror ju på barnet och vad som funkar för just DET barnet.

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina och värmande ord!
    Ja, det är inte lätt att bära allt ensam, ja du vet ju.. Jag har som sagt en del nära och kära runt omkring men det är ju bara jag som uppfostrar mitt barn. Allt vad det innebär.

    Det där med att sova i sin egen säng är jag nog rätt noga med MEN (!!) jag tycker att det är minst lika viktigt att Oliver får ligga i min säng oxå. Som nu, Oliver har 39 i feber och då vill jag inte att han ligger i sin egen säng om han inte vill. Dessutom så sover han så uselt när han är sjuk och jag får ränna upp hela natten, sover han då hos mig så sover han däremot som en stock. Och det är ju att rekommendera ;O)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Inte tog jag illa upp! Mini sover ju snällt 12 h i sträck, i egen säng. Så jag misstänker att han är trygg och att jag är rätt bortskämd på den punkten.

    Ps. Imorgon ska det handlas nappar! Ds

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma. Cheetahn har sovit massor i vår säng under jul å nyår nu när vi kuskat runt. Det var alldeles tydligt att hon behövde extra närhet å att jag inte orkade kämpa hela julledigheten med att stå böjd över en spjälsäng. Nu har hon blivit förkyld å hostar så då får hon också ligga hos oss så att vi kan klappa, trösta å stoppa in nappar som åker ut av hostan. Tids nog sover hon säkerligen gott i egen säng igen tänker jag.

    SvaraRadera