onsdag 11 januari 2012

Det vankas bättring

Det tar sig. Idag har det varit riktigt bra. Jag tror jag har varit sjuk men inte riktigt fattat det utan blivit rädd och frustrerad. Jag är inte van att vara sjuk, jag är en sån som ALDRIG är sjuk och jag känner inte min kropp och dess reaktioner som sjukling. Det senaste halvåret har jag varit förkyld och risig fler gånger än under hela mitt liv. Obs, överdrift så klart! Men ni fattar grejen. Att öppna förskolans virus biter hål på det tappraste immunförsvar. Det konstiga med den här omgången är att Alfons inte varit dålig alls. Annars brukar vi synka. Jag kan inte tänka mig att hans nykläckta immunförsvar täcker upp för nåt som inte ens mitt står pall för. Kanske fick jag helt enkelt en femdagars migrän som knockade mig. Då när jag var i staden som gud glömde och kollade på lägenhet.

Nu sover han! Idag somnade han åtta! Han har den senaste veckan börjat lägga in endast ett sov per dag lite då och då och jag gillar det mycket! Jag gillar det för att han sover längre då han sover dagsov, det är bara en läggning istället för två, han somnar lite tidigare på kvällen och han är riktigt trött när det är dags att sova. Ikväll hade jag som vanligt bunkrat upp med 3-4 godnattsageböcker, han somnade sött på kudden bredvid mig halvvägs in i första boken. Mys.

Till saken kan höra att mormor har varit här i dag och lekt med honom HELA tiden. Och så var vi på Ikea. Jag fattar inte hur hon orkar leka så där intensivt och hur hon kommer på grejer att göra hela tiden. Men dom älskar det båda. Alfons är helnöjd och ibland skrattar dom båda två så som nästan kiknar. Underbart.

2 kommentarer:

  1. Härligt att det är på bättringsvägen!
    Åh, sagor.. Jag önskar att Oliver ville ligga och lyssna på sagor men så fort jag öppnar en bok så skall ha leka med den och han lyssnar inte alls på det jag läser. Jag hoppas att det blir bättre då han blir lite större, har växasäng så man kan ligga bredvid.. Det är ju såååå mys!!
    Hoppas du/ni får en fin dag trots regn och rusk.
    Kram!

    SvaraRadera