torsdag 1 december 2011

Tredagarsfeber?

Oj oj vad sjuk han blev apongen. Han är alldeles mosig. Febern håller sig stadigt runt 40, med Alvedon och allt. Inatt sov han ända till 4 då han blev orolig och kräktes ner mammas säng. Väldigt synd var det om honom då. Han liksom grät och ulkade samtidigt, det märktes att han var rädd och inte riktigt fattade vad som hände. Plutt! Lakansbyte och pyjamasbyte och sen sov vi vidare ända till 8.

Han åt en portion gröt till frukost men har inte velat äta något sen dess. Vatten dricker han gärna. Är detta månntro tredagarsfebern? Jag tycker så himla synd om honom men är inte överdrivet orolig. Fast om han slutar äta nu så blir jag nojig.

Han sover och sover. Är lugn som aldrig annars. Han vill bara sitta stilla i knät och somnar lite hur som helst. Inget är således som det brukar. Min pappa har ryckt ut och åkt en timme för att komma hit och assistera. Tack för det. ALLA lakan och handdukar är i tvätten, jag behöver alltså en akut vistelse i tvättstugan plus att jag måste handla mat och apoteksgrejer och rasta hunden.

I tider av lakansbrist fick jag inatt ta till ett blommigt påslakan och använda som underlakan. Varför finns inte mönstrade underlakan? Det är så fint! Och mysigt att sova på! I Grekland finns det men jag har aldrig sett det i det här landet. Nån gång kanske Fröken M goes inredningsblogg och lägger ut texten om detta ytterligare.

Prepare. Nu tvättstuga.

2 kommentarer:

  1. åh ynk! Stackare.. Hoppas han ryar på sig raskt!

    SvaraRadera
  2. Men lilla då :O(
    Hoppas att han kryar på sig fort.
    Önskar er en fin lördag.

    SvaraRadera