onsdag 30 november 2011

Boktipset my ass

Jaha, jag vet ju att man inte ska hålla på så där. Som i förra inlägget och säga att nåt är bra och mys och funkar och såna grejer. För oj vad snabbt det går över då.

Inatt var han vaken i tre timmar, mellan två och fem. Yey. Gnällde och ojade sig, ömsom varm ömsom kall. Kved i skov som när han hade magont som liten. Jag klappade och pysslade, gav vatten och Alvedon och lagade till och med välling i min desperation. Han har aldrig någonsin druckit välling och vägrade det lika stenhårt den här natten som han gjort alla andra gånger jag försökt.

Till slut somnade vi om framåt morgonkvisten. Petade i honom frukostgröt som han spydde upp i en maffig blaffa över sig själv, bordet och golvet. Sen dess har han varit en ganska hängig liten påse och termometern visar 39 grader.

Så ingen dejt på öppna förskolan för oss idag. Ja, jag fattar att det kanske ändå är bra rutin med nattningsbok men är det inte typiskt att bara för att man säger att natten blir suverän av bokläsning så blir den worse than ever? Jo typiskt!

Hoppas nu att dagen ska vara snällare mot Alfons än natten..

3 kommentarer:

  1. Krya på dig lilla Alfons! /PPD

    SvaraRadera
  2. Åh tack ni snälla fina! Här spys och gnälls men har även fnissats lite. Hoppas på snar bättring sannerligen.

    SvaraRadera