torsdag 3 november 2011

Things that make you go mmmm and oh no

Saker jag verkligen gillar: att äta ett stort lass med uppskuren frukt till kvällsmat, att min son har varit jättemysig och rolig och INTE GNÄLLIG ikväll och har härjat och lekt massor själv och badat och varit extra gulligt specialfin!, att han slukade en portion puread paj som jag har lagat alldeles själv, att jag smidigt som attan lyckades boka om bilprovningstiden och nu förhoppningsvis istället får egentida mig hos frisörskan den dagen, att min hund sov så djupt när det var dags för kvällskissningen att hon inte hörde att jag stod bredvid och ropade.

Saker jag verkligen inte gillar: att barn dör, att man tydligen kan dö när man leker på dagis och att man tydligen ALDRIG ALDRIG kommer kunna sluta oroa sig.

Alfons, jag dör om du dör, hör du det?

4 kommentarer:

  1. Åh vad gött med en sån dag idag! Hoppas du får många fler.

    Usch å fy för det sista... :( Jag vågar knappt tänka på det. Ser Debatt om Uppdrag granskning nu och tänker om det var mitt barn som togs från mig. OH NOOOOOO!

    SvaraRadera
  2. Tummen upp på det!

    Men det sista, vågar inte tänka tanken, går av då. Nu kollar jag inte på uppdrag granskning och vet således inte vad ni pratar om. Men nåt alldeles förskräckligt hemskt uppenbarligen.

    SvaraRadera
  3. Nej, man slutar nog aldrig att oroa sig.
    Samtidigt som man ju måste lite på att andra har koll, när de ser efter ens barn. Svårt som tusan det där!
    Började för övrigt fulsjunga direkt när jag läste din post-titel....

    SvaraRadera
  4. Maja: Tack!! Och ja, oh no till barn som försvinner...

    Lisa: Tack! Och för det mesta går ju allt bra, de flesta barn får ett långt liv...

    Björn: Jamen gud, vad svårt. Att lämna över, åtminstone så länge barnen inte har något som helst vett att själva akta sig för faror och grejer..

    Hehe, den gamla dängan! Spela genast in en karaokeversion och länka ;)

    SvaraRadera