söndag 6 november 2011

Åtta timmars sömn

Jag har just vaknat efter att ha sovit åtta timmar i sträck. Jag trodde jag bara hade vaknat till och det var mitt i natten men ute var det redan ljust. Så fantastiskt. Orsak? Alfons är inte hemma! Igår körde jag honom till hans pappa där han har sovit och jag ska hämta honom senare idag.

Igår kväll saknade jag honom galet. Jag kände mig chockartat omtumlad och såg nästan lite flimrigt, så konstigt var det att vara hemma utan honom. Jag försökte sluta tramsa och bara njuta av egentiden istället. Det är så mycket jag vill hinna göra! Både hemma och på annat håll. Jag trodde det skulle bli svårt att sova också men det blev det så klart INTE. Jag behöver ju storsova efter månader av ansamlad minus på sömnkontot.

Jag betade av lite fix som jag inte kan göra när han är hemma. Äntligen fick jag sortera in bilder från när han föddes i album. Idag ska jag fortsätta. Kanske springa springtur också. Sen blir det FINT FINT att få hem honom och sen kommer min mamma för imorgon ska jag hoppa in på jobbet en dag. Jag jobbade i fredags också och det är så himla kul. Jag är i vanliga fall ingen som älskar att jobba, jag älskar min fritid betydligt mer. Men nu blir jag tokigt peppad av miljöbytet, stimulans, variation, tänka och fixa. Som ett barn på julafton och födelsedagen samtidigt!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Och vilka fantastiska brallor!!

    SvaraRadera
  2. Fröken märkvärdig med världens finaste unge! Vad gjorde du för att ni skulle få bättre sömn? Du verkar ju vara en person med erfarenhet (att du orkat, det verkar ha varit så himla sjukt tufft- imponerad av dig!!!)- finns det ngt du lärt dig som du kan dela med dig av till oss andra? Ngn gång skrev du att det blev lite bättre efter bvc-samtal tex? Och nu på sistone bättre? Vad har hjälpt er repsektive inte hjälpt? Jag är helt medveten om att samma saker inte behöver vara hjälpsamma i andras fall, i vårt fall, men det kan ju alltid vara värt att prova. Min bebis är 8 månader, snabb i utvecklingen, energisk och vaknar varje 30-60 min om natten. Tips? /Trött mamma

    SvaraRadera
  3. Yevonde: Ja dom är underbara! När höstlöven har trillat lyser dom verkligen upp :)

    Anonym: Tack för fina ord! Och jag beklagar verkligen att du är i sömnhelvetet... Där finns ingenting roligt överhuvudtaget. Jag inser att det gått ett tag sedan din kommentar och jag hoppas verkligen att era nätter blivit bättre! Jag funderar på att göra ett blogginlägg av svaret på din fråga... Jag gör det! Återkommer med det snarast..

    SvaraRadera