lördag 16 juli 2011

Sånt man borde få göra oftare

Blogga på verandan en sommarkväll med klarblå himmel och sneda solstrålar.

Vi är och passar hus och djur när min pappa har åkt på semester. Efter att mitt hyperaktiva krävande barn har tagit sin omöjlighet och sitt aktivitetsbehov till nya toppnivåer de senaste två dagarna är jag rätt sliten. Och i ett hus på landet finns mycket att göra om sommaren, därför är min mor och min på semester hemmavarande bror väldigt kortvariga och distraherade barnpassare. Här finns heller inget köpcenter att åka till för att dränera lite energi och i den närmsta lilla staden finns inga strida strömmar av människor för barnet att förundrat betrakta. Han drar lite i äppelträden och har även slitit sönder några prästkragar och blir förbannad när jag försöker lära honom att krypa i gräset. Men på det hela taget tycker han att det händer ganska lite här på landet.

Nu sover han i alla fall. Och jag fick lite respit i form av ensamhäng på solig veranda med en godisskål och ett glas vatten. Så kan man också festa loss en lördagkväll.

21:08 Läggdags för ensamstående mödrar med grav sömnbrist

3 kommentarer:

  1. Åh! Önskar jag hade en solig veranda. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  2. Men.... kottarna då? Lite kottar och pinnar du vet, det sysselsätter små med ambitioner.
    Jag tog mig själv en lite skål salt o blandat ikväll. Är det lördag, så är det.

    SvaraRadera
  3. Alex: Lite trix i Photoshop vet du :) Ja en solig veranda borde verkligen vara alla förunnat!

    Björn: Ha! Han har redan ätit upp flera hektar skog och anser sig därmed vara färdig med kotte- och pinnestadiet. Nu söker han nya utmaningar :)

    Salt å blandat säger du? Är inte det lite väl djärvt? Tänk på att du är förälder!

    SvaraRadera