måndag 25 juli 2011

Min version av egentid

Barnets sovtid. På med kläder skor och placera barnet i vagnen. Koppla lurarna i telefonen. Leta leta, inte finna. Jag skulle promenera och lyssna på ett nedladdat sommarprogram, men något måste ha gått fel i överföringen för jag kunde inte hitta det på telefonen. Min telefon är inte smart och inte online och flera år gammal.

Återstod då att ta till heders dom tvåhundra mp3:orna som ligger i telefonen och som jag aldrig bytt ut sen jag la dit dom. På med högsta volymen rätt in i öronen. Gud vad bra det var. I mitt huvud förflyttades jag med musikens hjälp ut på lokal, till ett röjigt dansgolv, jag blev värsta superpopstjärnan på en stor scen beundrad av jublande folkmassor och jag åkte på nostalgisk utlandsresa till mitt favoritland. Jag lyssnar alldeles för lite på musik nuförtiden! Vad skönt det var, en befriande inre resa och en riktigt händelserik egentid.

Jag tänker göra om det snart igen.



Ni anar inte hur otroligt snabbt man kan gå till den här fantastiska slagdängan från Eurovision 2006. Prova själva och se.

3 kommentarer:

  1. Ingen protest! :) Jorå, det finns plats för allt möjligt bland den där högen av mp3:or, men det måste ju till grejer med rätt bpm för att det ska bli så där extra peppigt att röra sig till.

    SvaraRadera
  2. Du har du provat skakfötter? Jag hade bara egen tid som du innan, men nu har det helt plötsligt blivit timmar hemma. Fast han sove på ett annat sätt med, mer djupsömn. Han kan somna i vagnen och så lyckas jag bära upp honom, stoppa honom i säng och han sover vidare. Det hade itne funkat för en månad sen.

    SvaraRadera