fredag 22 juli 2011

Inte gå, bara sitta stilla och amma

Läste ett inlägg hos När du inte orkar ringa en vän om den där smärtan i fötterna. Vad skönt att få veta att det inte är bara jag! Från att inte ha lidit av en enda kroppslig krämpa känner jag mig numera som nitti minst. Jag har trott att ålderdomen nu har gjort entré och att det var förlossningen som var den utlösande faktorn.

Jag har fått så sjukt ont i fötterna! Efter att ha suttit stilla en stund kan jag knappt gå, bara hjälpligt linka fram. Det är fotlederna, hälsenorna och benen inuti foten som gör jättejätteont! Även knäna är drabbade. Vilket hallelujah moment det var att läsa att jag inte är ensam och att det är hyfsat normala symtom efter en förlossning och att det faktiskt går över. Tre månader efter avslutad amning sägs det. Det är visst nåt med hormonerna.

Det finns alltså hopp. Jag undrar om det är då jag även kommer få tillbaks min rumpa.

6 kommentarer:

  1. Rumpan är tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack för den informationen! Nu nör jag läser det så blev nog mina fötter något bättre där emellan första och andra barnet... Hoppas att jag minns rätt och att mina trasiga fötter blir sig själva igen :)

    SvaraRadera
  3. L8: Åh vassego, jag blev så lättad själv så jag vara bara tvungen att delge den. Jag har aldrig läst det nån annanstans. Ja, hoppas på fötternas helande, annars blir det väldigt tungt att förflytta sig hela resten av livet, herregud.

    SvaraRadera
  4. Det här hade jag inte en aning om. Skönt att höra att jag kanske kommer få mindre ömma fötter någon gång framöver.

    SvaraRadera
  5. Jonna: Jag hade heller ALDRIG hört det, men det låter onekligen hoppingivande.

    SvaraRadera