måndag 20 februari 2012

Stängningsdags


Förra måndagen trotsade jag min bassängskräck och tog med Alfons till badhuset. Jag trodde väl han skulle vara skeptisk i vanlig ordning men han blev helt såld på det här med simbassänger. Så idag knatade vi dit igen. Han uppförde sig faktiskt ännu bättre än förra gången. Senast var det panik när jag skulle försöka duscha innan bassängen och han skulle stå och vänta. Hade jag tänkt. Idag stod han inte heller och väntade men istället för att skrika och kasta sig på golvet så knallade han helt sonika iväg.

Och medan jag klädde på mig efter badet så tog han som sin livsuppgift att stänga dörrarna på alla dom tusen oranga skåpen i omklädningsrummet. För att minimera antalet utslängda föremål ur skåp hemmavid har jag börjat lovebomba stängning av saker. As opposed to öppning. Att stänga skåp och dörrar är helt hysteriskt roligt och bra har jag tutat i Alfons och hej vad formbara dom är dom små liven.

Nu stängs det vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar