lördag 25 februari 2012

Fyndat

Jag har fyndat idag igen. Det finns få saker som gör mig nöjdare. Jag kan gå runt och vara belåten i dagar och veckor efteråt. Jag är egentligen varken snål eller sparsam men det finns nån göttig adrenalinrusch i att knipa saker billigt. En tillfredsställande känsla av att ha lurat den säljande parten. Något som är en välkommen variation till den oftast dominerande känslan av att själv vara lurad när man lämnar en affär med fulla påsar och tom plånbok.

Kanske 2012 ska bli ett fyndår. Bättre fyndår än hundår. Januari inleddes med att jag fyndade skor till A nåt rent infernaliskt billigt. Ingen i min omgivning har sluppit höra om mina skofynd. Sen apfyndade jag en tripptrappstol och ett badkarsskötbord på Blocket. Sen en extra bilstol att ha i mammas bil. Idag fyndade jag också grejer helt oplanerat. Jag brukar mest handla begagnat men A behövde pyjamasar NU, så vi knatade till barnklädesaffärerna i morse. Hittade barnjeans på rea, ett par fint knallgula regnbyxor som han kommer behöva på dagis samt en vårmössa till halva priset. Och det bästa är när jag får räkna ut vad det egentligen skulle ha kostat till fullpris och jämföra det med vad jag verkligen betalade. Då måste jag nästan ringa nån och säga det.

Triumf.

(och ja jag vet att det alltid är andra, till exempel bangladeshier, litauer eller kineser som får betala det verkliga priset för att vi kan köpa så billiga kläder. samt miljön. och svenska arbetstillfällen. jag VET. no moralkakor needed.)

1 kommentar:

  1. Oj vad många inlägg jag missat! Läst ikapp mig :) Kul att han gillar badhuset! :) Jag fyndade idag med, inga praktiska saker, men dock ett sängbord som jag ska förvandla till en leksakspis. Hoho, vi får väl se hur det går. Den kanske blir helt lam, bara ommålad med målade plattor...

    SvaraRadera