torsdag 27 oktober 2011

Om att känna sig rik

Att kunna presenta sina föräldrar med teaterbiljetter som tack för att dom passat mitt barn i en och en halv månad så jag kunde jobba. Då när jag var så utsliten så jag nästan upphörde att existera. Det känns lyxigt. Jag fick lön nu, ungefär dubbelt så mycket som jag hade förväntat mig. Fast jag var så klart värd ännu mer! Nu hade jag i och för sig kanske lagt förväntningarna orimligt lågt, men det är lite så jag jobbar. Inga förväntningar, ingen besvikelse. Desto större glädje när förväntningarna överträffas istället för att grusas.

Om jag hade mer pengar, låt oss säga att jag hade en ekonomi där jag överhuvudtaget inte behövde tänka på pengar. Om dom bara fanns där. Oj vad jag skulle presenta. Vad rik man känner sig när man kan köpa presenter, eller som i det här fallet, upplevelser, att ge bort till andra.

Nu har jag till och med råd med nya vinterdäck till bilen. Och kanske att klippa mig också.

Rikedom är också att ha en göllig onge i sin ägo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar