lördag 6 augusti 2011

Dom oretuscherade ringarna

Igår gjorde jag ändå några av dom där ärendena som var nödvändiga. Till exempel att ta foton för att göra ett nytt körkort. Mitt gamla har varit olagligt i en hel månad nu och för att Transportstyrelsen ska slippa lägga resurser på att jaga mig längre gjorde jag nu slag i saken och stegade in på en fotoaffär.

Det regnade och blåste och jag hade nästan missat bussen till stan och sprungit med mig själv och vagnen så jag hade tappat hårspännen och allt när jag kom fram. Svettigt. Ni kan ju tänka er att förutsättningarna för att bli snygg på kort just denna dagen var kanske ännu sämre än annars. Högblank i ansiktet och håret på ända. Jag ville bara få det gjort, knäppa bild och ut igen till det väntande barnet. Sen skulle det ta en stund innan korten var klara.

När jag kom tillbaks och skulle hämta det färdiga resultatet sa fotomannen: "Vi får se om dom godkänner bilden när det är så här mörkt runt ögonen. Kanske kommer dom skicka tillbaks den, men då får du bara komma hit igen."

Jaha. Tydligen var jag inte bara svettig och rufsig, utan mina mörka ringar runt ögonen var alltså stötande på gränsen till censureringsbara. Jag undrar vad Transportstyrelsen tänker göra åt mina ringar om dom inte är nöjda utan tycker att ringar runt ögon får man inte ha på deras bilder.

Det jag hoppas mycket på är att Transportstyrelsen kommer skicka hit nån som tar hand om barnet nattetid medan jag får lägga mig i ett ensligt beläget ljudisolerat rum där jag får sova oavbrutet tills ringarna bleknat och dött.

7 kommentarer:

  1. Bra! Jag gjorde som du, och lät kortet bli ogiltigt, varpå jag lyckades åka fast för fortkörning.... Som tur var så hade inte konstapeln i fråga tankarna på rätt ställe, och jag åkte därifrån glad som en lärka 1600kr fattigare! Han missade giltighetstiden totalt. Puh!

    Kanske var fotografen orolig för att du skulle misstänkas i samband med alla dessa tvättbjörnsbedrägerier som förekommer? :-)

    SvaraRadera
  2. Fortkörning låter himla omoraliskt hörredu, faktiskt snäppet värre än att gå omkring med förfallet körkort och förfallet yttre :)

    Haha, ja med mina ringar ser jag åtminstone nästan ut som en medlem i Björnligan :) Tungt kriminell alltså.

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde min körkortsbild själv, tror att det kanske inte går längre...? Det var hursom asbra, jag är mycket nöjd med retuscheringen.

    SvaraRadera
  4. Ja! Transportstyrelsen kanske har butler å nattnanny att skicka hem till dig!

    SvaraRadera
  5. Vännen, nu hoppas jag att trafikverket har varit hemma hos dig med avlastningen, så att du har haft vila nog att få bort de svarta ringarna. Du vet, så här långa uppehåll gör dina trognaste bloggläsare oroliga! Hoppas ni mår fint.
    Kram från PPD

    SvaraRadera
  6. Hahaha, ärligt.. Jag skulle blivit HELT ställd!! Ut och köp en bra kräm med dig nu hahaha ;O)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Haha, vad roligt skrivet! Hoppas du får lite mer sömn snart! Längesedan jag var här inne! Kram på dig!

    SvaraRadera