lördag 6 augusti 2011

Dag 6 - Tema grönt

Grönt är det tema jag satsat på i mitt och Alfons sovrum. Det är på intet sätt grönt i överkant, så jag vet inte hur framträdande tematanken egentligen är för en oinvigd betraktare.

Men spjälskyddet och gardinerna ger en vink om en viss färgenighet. Ja just det, mattan också, den är grön. Så där fint grön som jag alltid gillat, faktiskt innan det blev trendytrendy för ett par år sen. Först fick man leta ihjäl sig efter att hitta grejer i den där fina gröna färgen, sen var det plötsligt fingrönt överallt så man blev alldeles trött på kuppen.

Häromdagen möblerade jag om också. Jag blev himla nöjd faktiskt. Det var bvc som tipsade om att det faktiskt var mycket enklare att få barnet att inte trilla ur sängen på natten om sängen var placerad med ena sidan mot en vägg. Och det kan dom ju ha rätt i. Så nu har jag mysplatsen i hörnet medan Alfons tronar majestätiskt mitt i rummet. En aktivitetsbräda har han fått också. Han fattar inte vad man ska göra med ens hälften av grejerna, men jag ligger ju i alla fall steget före och utmanar hans förmågor. Allt för att främja hans framtida utveckling. Snart dags för Rubiks kub kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar