fredag 5 augusti 2011

Det kunde lika gärna varit du


Nu snor jag ett initiativ jag såg hos Amanda Schulman, denna blogg jag inte kan sluta kolla in på. Som en veckotidning hos hårfrisörskan fast lite vettigare är den.

Men denna bild. Nu har jag skänkt pengar. Nu kunde jag inte värja mig längre fast jag försökt förtränga bilderna på tv-nyheterna och tänka på nåt annat än detta hemska hemska. Idag skulle jag åka in till stan, gå på biblioteket och fixa lite ärenden och inköp. Nu känns allt helt meningslöst och mina tårar kan inte sluta rinna. Tänk om det hade varit Alfons på bilden. Det ÄR ju någons Alfons på bilden. Tänk att höra sitt barn gråta av hunger och inte ha NÅGOT att ge det att äta. Att vara tvungen att se det plågas och till slut se ut så här. Det går inte att föreställa sig och det får inte vara så!

Så, skicka nu ett sms och skänk minst 50 spänn peng till valfri organisation. Det är inte svårare än att avstå från en fika eller en Mama-tidning eller kvällens fredagsgodis. Bara gör det.

Röda Korset:
Sms:a AKUT TORKA till 72900 och skänk 100 kronor

Unicef:
Sms:a LIV till 72900 och skänk 100 kronor

Plan Sverige:
Sms:a KATASTROF till 72910 så bidrar du med 50kr

Svenska Kyrkan
Sms:a ordet HUNGER till 72950 så bidrar du med 50kr

Man kan givetvis också skänka större summor genom att gå in på respektive organisations hemsida.

3 kommentarer:

  1. Gjort. Jag har tänkt på det i veckor, men inte kommit till skott. Tack för sparken i baken. Tack!

    SvaraRadera
  2. Bra!
    Jag har skänkt en hundralapp - inte mkt kanske men bättre än ingenting.
    /PPD

    SvaraRadera
  3. Bra gjort vänner!! Önskar det gick att göra mer mer mer...

    SvaraRadera