tisdag 2 augusti 2011

Dag 4 - Min hobby

Ha, om jag ändå hade haft en hobby så skulle jag inte ha ett enda problem tror jag. För att ha en hobby krävs att man orkar hålla på med samma sak under en hyfsat lång tidsperiod utan att bli uttråkad. Det har jag aldrig lyckats med.

Fast jag dansade faktiskt riktigt många år, mellan att jag var 11 och 20 år. Det är ju fortfarande jätteroligt men jag gör det inte i organiserad form. Tyvärr. Och så känns det ju som om man genast är för gammal för såna där hippa å koola danskurser om man en gång fyllt 25. Men det är kanske bara nåt jag har fått för mig.

Men så grekiskan då. Den har jag ju faktiskt lärt mig. Fast det var ju för att jag var så illa tvungen när jag bodde där. Men också för att jag älskar språk och har lätt för att lära mig det. Och grekiska är faktiskt världens vackraste språk. Jag har även gått kurser här hemma i Sverige. Men det är det språk jag kan bäst förutom svenska och engelska. Av skolans franska och spanska kan jag faktiskt knappt komma ihåg en enda glosa.

Som den vackraste musik

Dans och språk, det gillar jag alltså. Och så nu då, tomaterna. Ni skulle inte tro mig om jag säger hur stora mina tomatplantor är. Två meter höga är snarare en underdrift. Och det är minsann många tomater på också. Men tomathobbyn tänker jag lägga ner tills nästa år, jag har faktiskt redan varit på väg att avliva dom några gånger. Det är ju som att ha husdjur. Man kan ju inte åka nånstans! Dom dricker två liter vatten om dagen och försmäktar utan.

Om man redan är ensamstående förälder så har man ett mycket göttigare liv UTAN att man har ett gäng tomater som också är i beroendeställning för sin överlevnads skull. Tro mig.

Hur dom ska ha tid att hinna bli röda är en gåta

3 kommentarer:

  1. Det kanske blir stekta gröna tomater?

    SvaraRadera
  2. Ge dem till mig. Jag är växternas motsvarighet till en änglamakerska.

    SvaraRadera
  3. Jonna: Så kan det mycket väl komma att bli :)

    Anna: Oh, det låter lite lockande...då skulle det i alla fall inte vara mitt fel.

    SvaraRadera